Het klantportaal kent twee type licentiesystemen: basis en uitgebreid. Afhankelijk van welk type licentie wordt gebruikt, wordt bepaald welke gegevens de klant wel of niet inziet op het klantportaal. De belangrijkste standaardfuncties binnen de basislicentie zijn:
Deze functies worden aangestuurd door de standaardlicentie maar u kunt nog via permissies rechten inperken, zodat klanten minder mogen inzien op de portal. Een vraag stellen Klanten kunnen via de optie Stel uw vraag een vraag stellen aan de gevolmachtigde agent. Dit gebeurt in de vorm van een notitie. Nadat de velden zijn ingevuld en de knop Versturen is geactiveerd, verschijnt boven in het venster de melding Notitie toegevoegd. Ook in de box Onderhanden werk ziet de klant dat de notitie is toegevoegd. Notities uitzetten bij de klant Tekst toevoegen aan de notitie Aan een bestaande notitie op het klantportaal kunt u als kantoor tekst toevoegen. Dit doet u eveneens in het venster Muteren notitie: Op het klantportaal wordt na de mutatie de notitie direct bijgewerkt. Permissies beheren Als kantoor kunt u bepalen welke informatie uw klant wel of niet kan inzien op het klantportaal. Dit doet u in DIAS Assurantie via DCB autoriseren per rol via Wijzigen de rol Consument. . Kies in het venster
Het standaard gedrag is Altijd toegestaan. Dat betekent dat uw klant altijd de functies kan uitvoeren die bij de basislicentie horen. U kunt hier van af wijken door onderdelen uit te zetten. Kies in het venster DCB Autorisaties per rol voor Toevoegen waarna het infovenster met autorisaties wordt geopend. Stel dat u het onderdeel Schades op het klantportaal wilt uitzetten, dan zet u in het infovenster alle autorisaties voor schades uit, door te kiezen voor Toestaan als gebruiker geautoriseerd. Nadat de aanpassingen zijn opgeslagen, is het onderdeel Schades voor uw klant niet meer bij Opties zichtbaar op het klantportaal: | ||||