Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Clientinstellingen aanpassen (4.1.1.5)

Als een externe partij met Dias Cloud Backend koppelt, dan moet daarbij vaak extra informatie worden aangeven. Bijvoorbeeld voor welk bedrijf, kantoor, en/of medewerker wordt gewerkt. Als die informatie niet wordt geleverd, dan kunt u die zelf aanpassen.

Als een externe partij met Dias Cloud Backend koppelt, dan moet daarbij vaak extra informatie worden aangeven. Bijvoorbeeld voor welk bedrijf, kantoor, en/of medewerker wordt gewerkt. Als die informatie niet wordt geleverd, dan kunt u die zelf aanpassen. 

Dat doet u op de volgende wijze: 

  1. Activeer in het menu de knop Bedrijf beheren waarmee het venster Bedrijf beheren wordt geopend.
  2. Activeer het tabblad DIAS Connect.
  3. Dit tabblad toont de externe partijen die koppelen met DIAS Cloud Backend. Dias Connect is de plek waar gebruikers secrets beheren van externe partijen. Deze secrets worden gebruikt om te communiceren met de DIAS-database. Met het bolletje-menu aan de rechterkant opent u via het menu-onderdeel Client instellingen het venster Client instellingen van een externe partij:
    client instellingen
  4. Als een externe partij onverhoopt geen toegang meer heeft, geeft u in dit venster aan met welke gegevens die kan werken.
    • Welk bedrijf.
    • Welk kantoor.
    • Welk medewerkernummer: met welke medewerker wordt standaard verbinding gemaakt.
    • Welke rol met de daaraan gekoppelde licenties. De rol bepaalt ook de permissies waarvoor toegang wordt verleend.
    • Afwijkende medewerker: met welke medewerker (naast de standaard medewerker) kan de externe partij nog meer verbinding maken. U kunt dus bepalen dat de externe partij altijd de standaard medewerker gebruikt als u dit veiliger acht.
      client instellingen2
  5. Klik op Opslaan om te bewaren.
  6. Via Verwijderen kunt u de instellingen weer ongedaan maken.