Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Aanpassing geclusterde relaties op het klantportaal (4.1.1.5)

Op het klantportaal ziet de ingelogde gebruiker in het menu bij Geclusterde relaties alleen nog gegevens van geclusterde relaties zoals die in DIAS Assurantie in het venster Relatiegegevens > tabblad Relaties aan de account zijn gekoppeld. Op het klantportaal kan relatie A dus niet (meer) zomaar de gegevens van relatie B inzien. Hiervoor moet een clusterverband bestaan of de rol van relatie A moet toestaan dat de gegevens van relatie B opgevraagd kunnen worden.

Account in DIAS EEN met relatiecluster

menu met clustering

Relatieverband in DIAS Assurantie

relatiegegevens

Op het klantportaal wordt gekeken naar het clustervinkje in het relatieverband bij de relatie in DIAS Assurantie. Stel een ouder - kind relatie is aanwezig. Dan is het logisch om een clustering te hebben van ouder naar kind, maar geen clustering van kind naar ouder. 

Het al dan niet inzien van relatiegegevens op het klantportaal wordt op de volgende manier bepaald:  

  • Als op de portal wordt gestart vanuit de ouder en het clustervinkje in het ouder - kind relatieverband staat aan, dan kan worden doorgegaan naar het kind. Anders niet.
  • Als op de portal wordt gestart vanuit het kind en het clustervinkje in het kind - ouder relatieverband staat aan, dan kan worden doorgegaan de ouder. Anders niet.
  • Als op de portal wordt gestart vanuit de ouder en de gebruiker is doorgegaan naar het kind, dan moet die altijd terug kunnen naar de ouder ongeacht of het clustervinkje in het kind - ouder relatieverband aanstaat. De portal houdt hierbij rekening houden met het startpunt.
  • Er kan maximaal één keer worden doorgegaan, dus niet van A naar B naar C, naar D etc.

    Er is een uitzondering op het bovenstaande. Als een relatieverband 15 is gemaakt met een andere relatie terwijl het vinkje bij Relatieverband clusteren niet is gezet, dan kan de ingelogde klant deze andere relatie toch benaderen alsof clustering wel aanstaat. Hij kan een verzekering aanvragen, een vraag stellen, een schade melden en relatiegegevens inzien.