Loginnaam/Wachtwoord wijzigen
Een medewerker die in Scenario Assurantie is ingelogd kan op elk willekeurig moment het eigen wachtwoord wijzigen via .
De naam kan gewijzigd worden via . De naam die de medewerker dan wijzigt is niet de naam waarmee wordt ingelogd, maar de naam die bijvoorbeeld vermeld wordt in correspondentie of bij wijzigingen die de medewerker in Scenario Assurantie uitvoert.
Wie deel uit maakt van de gebruikersgroep Systeembeheer, kan van elke medewerker het wachtwoord en alle logingegevens wijzigen. Dit doet u op onderstaande wijze:
- Kies in het lint voor .
- Klik op de knop Wijzigen en selecteer de gebruiker waarvan u het wachtwoord of de loginnaam wilt wijzigen.
- Wijzig in het venster Tabel Gebruiker:
- het veld Loginnaam;
- het veld Volledige naam;
- en/of het veld Wachtwoord.
De Volledige naam wordt gebruikt bij wijzigingen in Scenario Assurantie en kan gebruikt worden voor de correspondentie.
- Eventueel kunt u de autorisaties wijzigen door de andere gebruikersgroepen in te richten.
- Klik op Bewaar om de gewijzigde gegevens op te slaan. De wijzigingen gaan pas in als de medewerker opnieuw inlogt.
- Geef de gewijzigde loginnaam en/of het wachtwoord aan de betreffende medewerker door.
Tip
- Vraag de medewerker nadat u een gewijzigd wachtwoord heeft doorgegeven het wachtwoord zelf aan te passen via . Daarmee is het wachtwoord alleen aan de medewerker bekend.
- Voor een betere beveiliging van de gegevens in Scenario Assurantie kunt u gebruik maken van de koppeling met Active directory. Zie het onderwerp Koppeling Active directory.
- Het is in Scenario Assurantie niet mogelijk te achterhalen wat het wachtwoord van een gebruiker is. Als iemand zijn wachtwoord is vergeten, kunt u zoals hierboven omschreven het oude (onbekende) wachtwoord wijzigen.
|