Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Medewerkers verwijderen

Het is niet mogelijk om medewerkergegevens die u heeft ingevoerd te verwijderen. U kunt wel de gegevens van een medewerker wijzigen, zodat deze niet meer gebruikt kunnen worden.

Wanneer een medewerker uit dienst treedt, kunt u de volgende stappen doorlopen:

  • Zorg dat de medewerker niet meer kan inloggen
  • Zorg dat gebruikers de medewerkergegevens niet meer kunnen gebruiken.
  • Verplaats de aan de medewerkergegevens gekoppelde taken, notities en contracten.

Deze stappen worden hieronder toegelicht.

  1. Kies in het lint voor Autorisatie > groep Beheren > Gebruikers.
  2. Klik op Wijzigen en selecteer met de knop Alt + i Infoknop achter het veld Nummer de uit dienst tredende medewerker.
  3. Verwijder uit de box Gebruikersgroepen de gebruikersgroepen die er in staan.
  4. Kies Bewaar om de wijziging op te slaan. De uit dienst tredende medewerker kan nu niet meer in Scenario Assurantie inloggen.

Vervolgens kunt u aangeven dat de medewerker uit dienst is:

  1. Kies in het lint voor Beheer > groep Organisatie > Medewerkers.
  2. Kies Wijzigen en selecteer de uit dienst tredende medewerker
  3. Vul het veld Uit dienst per de datum van uitdiensttreding in.

U kunt nu ook collectief de behandelaar wijzigen van de vertrokken medewerker naar een andere in Scenario Assurantie ingerichte medewerker. Hierover leest u in het onderwerp Behandelaar collectief wijzigen.