Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Evenementen documenten

Alleen in combinatie met de licenties DIS of Workflow.

Een evenement document gebruikt u als u iets wilt plannen als u een extern document toevoegt of bestaande documenten wijzigt. Een document kan zijn een brief, een e-mail, een gescand document, enzovoorts.

Het is niet mogelijk om een evenement te koppelen aan een document dat naar aanleiding van een evenement wordt gemaakt (productvervaardiging). U kunt de evenementactie dan koppelen aan het evenement dat ook het document aanmaakt.

Het evenement hiervoor maakt u als volgt:

  1. Kies in het lint voor Beheer > groep Inrichting > Workflow > Evenementen documenten. Het venster Overzicht Evenementen document wordt geopend.
  2. Selecteer met Alt + i Infoknop een gebeurtenis:
    • document wijzigen,
    • document aanmaken of
    • document verwijderen
  3. Kies Toevoegen. Het venster Evenementen Documenten wordt geopend.

    SNAG-0257

  4. Typ in het veld Omschrijving een naam.
  5. Het veld Type actie wordt gevuld met de document actie die u in het vorige scherm heeft gekozen.
  6. Kies bij Status document uit Gekoppeld of Ongekoppeld (het document is wel of niet aan een dossier gekoppeld).
    • Kiest u niets, dan geldt het evenement voor beide statussen.
    • Kiest u voor Gekoppeld, dan kunt u ook de velden Type branchegroep, Branchegroep, Type relatie, Verzekeraar en Eindbestemming gebruiken.
  7. Het veld Soort document kunt u gebruiken om aan te geven of het evenement alleen gebruikt moet worden als er sprake is van een speciaal soort document. U kunt dit veld alleen vullen als u gebruik maakt van verschillende soorten documenten.
  8. Selecteer met Alt + i Infoknop een evenement actie. Zie het onderwerp Evenement-acties.
  9. Bewaar het evenement.