Afdeling inrichten t.b.v. Aplaza
Om van Aplaza gebruik te kunnen maken, moeten de medewerkergegevens worden gekoppeld aan een afdeling die voor GIM is geautoriseerd.
- Kies in het lint voor .
- Kies Wijzigen en selecteer het juiste bedrijf.
- Activeer het tabblad Indeling.
- Wijzig de betreffende afdeling, of maak een nieuwe afdeling aan. Het laatste is aan te bevelen als niet alle medewerkers van een bepaalde afdeling toegang tot Aplaza mogen hebben.
Met een afdeling "Aplaza" kunt u precies bepalen wie wel en niet toegang tot GIM en/of Aplaza hebben.
- Vink minimaal de velden GIM vanuit contract en GIM vanuit schade aan. Voor het inrichten van een afdeling leest u het onderwerp Afdelingen inrichten in bedrijfsgegevens.
- Voeg de medewerkers toe in de onderste box.
- Bewaar de gegevens.
Zodra u dit heeft ingericht en er medewerkers aan de afdeling zijn gekoppeld, krijgt u de volgende melding te zien:
(naam medewerker) komt in aanmerking om van Aplaza gebruik te mogen maken. Wilt u (naam medewerker) nu als Aplaza gebruiker opnemen?
- Kies Ja als u dit direct wilt doen.
Zie verder het onderwerp Medewerkers als Aplaza-gebruiker aanmelden.
- Kies Nee om dit later uit te voeren.
U doet dit bijvoorbeeld wanneer u de gegevens van een medewerker voor de eerste keer benadert, en daarbij sprake is van onderstaande voorwaarden:
- U beschikt over een Aplaza-licentie in Scenario Assurantie.
- U bent de gegevens van de medewerker ingegaan met de functie Wijzigen.
- De medewerker is gekoppeld aan een afdeling die geautoriseerd is voor GIM.
Wanneer u de gegevens van de medewerker opslaat, ziet u eveneens bovenstaande melding verschijnen. Kiest u dan ook voor Nee, dan kunt u de medewerker alsnog aan Aplaza gebruikersbeheer toevoegen door te kiezen voor . Zie het onderwerp Aplaza-gebruikers inrichten.
|