Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Hiaatbepaling beheren

Bij het inrichten van de module Hiaatbepaling heeft u vastgelegd bij welke waarden een relatie aan een bepaald segment wordt toegevoegd. Zie het onderwerp Hiaatbepaling inrichten. Hiervoor heeft u een aantal tabellen gebruikt, zoals de tabel Huisvesting. Wanneer u deze tabel uitbreidt, zult u ook de waardetabellen moeten aanpassen.

Hetzelfde geldt voor het ideaalassortiment: wanneer er een nieuw soort dekking op de markt komt, kunt u deze als assortimentsregel opnemen.

Natuurlijk kunt u ook op basis van uw ervaringen aanpassingen aanbrengen. Bijvoorbeeld als blijkt dat een doelgroep toch meestal niet geïnteresseerd is in een bepaalde dekking. Om te voorkomen dat u tijd steekt in het verkopen van zo'n product, kunt u de assortimentsregel verwijderen.

Daarnaast kunt u regelmatig met een selectie nagaan bij welke klanten er nog veel hiaten zijn. De gegevens van de hiaten vindt u bij het maken van een selectie via het pad Relatie > Relatie Hiaatbepaling. In de tabel vindt u de (uitvoer) velden die daarbij gebruikt kunnen worden:

Veldnaam selectie

Toelichting

Entiteit Relatie Hiaatbepaling

 

Aantal hiaten

Aantal commerciële kansen, hiaten.

Datum

Datum waarop de hiaten zijn bepaald.

Medewerker

Naam van de medewerker die de hiaten heeft bepaald.

Entiteit Hiaatregels

Dit zijn de gegevens uit het blok Hiaat in het venster Hiaatbepaling.

Geldigheidsdatum

De einddatum van de geldigheid van de reactie.

Opmerking

De toelichting op de reactie van die relatie.

Reactie hiaat

De reactie van de relatie.

Zie ook het onderwerp Toelichting venster Hiaatbepaling.