Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Hiaatbepaling inrichten

U kunt de relaties in uw portefeuille indelen in doelgroepen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Relaties met een koopwoning
  • Relaties met kinderen
  • Zakelijke relaties

Iedere doelgroep zal andere risico's lopen en dus behoefte hebben aan andere dekkingen. De dekkingen of verzekeringen die voor een hele doelgroep gelden wordt in Scenario Assurantie het ideaalassortiment genoemd. Een doelgroep definieert u als segment met het veld Code segment, of met het veld Code relatie.

U kunt zelf de criteria bepalen waarmee een relatie binnen een gedefinieerd segment valt. Ook het ideaalassortiment per segment bepaalt u zelf. Daarmee kunt u uw Hiaatbepaling heel precies op uw portefeuille afstellen.

Stappen inrichting

De inrichting voor Hiaatbepaling bestaat uit de volgende stappen:

  1. Tabellen inrichten. Hierover leest u meer in de onderwerpen
  2. Relaties clusteren. Zie het onderwerp Clustering van relaties.
  3. Waardebepaling en waardetabellen inrichten. Dit is beschreven in het onderwerp Waardebepaling en waardetabellen t.b.v. Hiaatbepaling.
  4. Automatische bepaling van de Code segment en de Code relatie. Zie het onderwerp Automatische aanpassing Code Segment en Relatie.
  5. Samenstellen ideaalassortiment. Voor ieder segment bepaalt u een ideaalassortiment. Dat assortiment koppelt u aan het segment. Zie hiervoor het onderwerp Ideaalassortiment samenstellen.
  6. Ten slotte kunt u bij relaties de Hiaatbepaling bepalen. Dit is beschreven in het onderwerp Hiaatbepaling per relatie.