Contactpersonen
Bij een zakelijke relatie kunt u één of meer contactpersonen toevoegen. Deze kunt u in een brief opnemen of gebruiken bij de telefoonmodule. Gegevens van contactpersonen kunt u ophalen met de webservice, zie het onderwerp Webservice bedrijfsinformatie.
De gegevens van de contactpersonen kunt u op onderstaande manier handmatig toevoegen of wijzigen.
- Open de gegevens van de instantie, zie het onderwerp Zakelijke relatie invoeren.
- Activeer het tabblad Contactpersonen van het venster Relatiegegevens.

- Kies Toevoegen. Het venster Contactpersoon van verschijnt.

In dit venster legt u de gegevens van de contactpersoon vast.
- Vul de gegevens in de desbetreffende velden.
De velden Naam, Titels, Titulatuur en Aanschrijftitel worden gebruikt in de correspondentie.
De overige velden kunt u eventueel voor commerciële doeleinden vastleggen.
- Activeer de box Adres.
- Kies Toevoegen. Het venster Adres contactpersoon veschijnt.

Vul de adresgegevens van de contactpersoon. Zie ook het onderwerp Adresgegevens.
U kunt in dit venster gebruik maken van de webservice Adresgegevens als u hiervoor een licentie heeft. Zie ook het onderwerp Adresgegevens aanvullen via Licentie Webservice adresgegevens.
- Activeer de box Telefoon.
- Kies Toevoegen. Het venster Contactpersoon telefoonnummers verschijnt.

- Selecteer in het veld Type telefoon het soort telefoonnummer.
- Kiest u hier Doorkiesnummer, voer dan alleen het toestelnummer van de contactpersoon in. Het telefoonnummer van de relatie staat al op het tabblad Algemeen.
- Op het tabblad Contactpersonen ziet u het eerste telefoonnummer dat u heeft ingevoerd. Als u in het veld Type telefoon het type Zakelijk selecteert, zult u altijd dat nummer zien op dat tabblad.
Met de knop kunt u direct vanuit de diverse vensters naar de contactpersoon telefoneren.
- Het veld Afdeling gebruikt u voor de afdeling waartoe de contactpersoon behoort.
De afdelingen die u hier toevoegt zijn instantiegebonden en niet zichtbaar bij andere relaties.
- Plaats een vinkje in het veld Opnemen in brief/email om aan te geven dat de gegevens van deze persoon in correspondentie gebruikt moeten worden.
Wanneer u hier geen vinkje zet, worden de gegevens van de eerst ingevoerde contactpersoon in de correspondentie gebruikt.
- Activeer het tabblad Bijzonderheden. Hier kunt u overige mededelingen of algemeen commentaar betreffende de contactpersoon invoeren.
- Klik op Bewaar om de gegevens op te slaan.
|