E-mail versturen
U kunt vanuit Scenario Assurantie een e-mail sturen met de Outlook koppeling. Dit richt u bij de bedrijfsgegevens in, zie het onderwerp E-mail via Microsoft Outlook. Ook richt u de tekst lay-outs in om deze voor e-mail kunnen gebruiken.
Als de inrichting in orde is, werkt het aanmaken van een e-mail op dezelfde manier als het maken van een brief. Dit is beschreven in het onderwerp Document vervaardiging.
- Selecteer een relatie via het Dashboard en open het Klantbeeld.
- Klik op het e-mailadres of het envelopje
. Het venster Aanmaken productaanvraag verschijnt. - Selecteer in het veld Type product de juiste waarde.
- Selecteer in de box Te selecteren documenten het document dat u als e-mail wilt versturen. In de kolom E-mail kunt u zien of het document is ingericht voor het verzenden per e-mail.

- Klik op OK. Het venster Aanmaken productaanvraag verschijnt.

U ziet in de kolom E-mail een J als aan de volgende voorwaarden is voldaan:
- De relatie heeft een standaard e-mailadres;
- Correspondentie via e-mail is aangevinkt bij de relatie;
- De gekozen lay-out is ingericht als e-mail lay-out.
U ziet in de kolom Outlook of het document met de Outlookkoppeling verzonden wordt.
- Klik op Bewerken om in het venster Bewerken productaanvraag aanpassingen door te voeren.

- Verwijder het vinkje in het veld E-mail als u het document niet als e-mail wilt verzenden. Het document wordt dan op de gebruikelijke wijze vervaardigd, zoals in het hoofdstuk Document vervaardiging is beschreven.
- Het veld Contactpersoon wordt gevuld als bij de contactpersoon is aangevinkt Opnemen in brief/e-mail. Als er meerdere contactpersonen aanwezig zijn kunt u hier met behulp van de knop
eventueel een andere contactpersoon kiezen. - In het veld Verzenden naar wordt het standaard e-mailadres getoond. Als er meerdere e-mailadressen aanwezig zijn kunt u via de keuzebox eventueel voor een ander e-mailadres kiezen. Dit veld is alleen benaderbaar als er geen contactpersoon is ingevoerd.
- Vink het veld Afwijkend e-mailadres aan wanneer het mailadres in het veld Verzenden naar niet goed is. U kunt het alternatieve e-mailadres invoeren in het veld of.
- Activeer het tabblad E-mail om bijlagen toe te voegen. Voor het toevoegen van bijlagen zie het onderwerp Bijlagen aan een e-mail koppelen.
- Verlaat het venster Bewerken productaanvraag met Bewaar. Vanuit het venster Aanmaken productaanvraagwerkt u verder in Word of Outlook met onderstaande stappen. Wanneer het veld Bewerken in Outlook niet was aangevinkt, komt de e-mail in de productvervaardiging te staan.
- Klik op OK. Microsoft Word of Outlook wordt geopend. De te verzenden e-mail wordt getoond met daarin opgenomen de geselecteerde bijlagen en het standaard e-mailadres van uw relatie.
- Pas eventueel het Onderwerp van de email aan.
- Bijlagen die niet in Scenario Assurantie zijn opgeslagen kunt u hier nog aan de e-mail toevoegen via . U kunt ook bijlagen verwijderen.
- Vul bij Inleiding desgewenst een toelichting op uw e-mail in.
- Voer andere aanpassingen door.
- Klik wanneer u gereed bent, maar in elk geval als u aanpassingen heeft ingevoerd, in Word op de knop Opslaan.
- Klik op de knop Kopie verzenden om de e-mail te verzenden. U keert automatisch terug naar Word.
- Klik op
om Word af te sluiten.U krijgt de volgende melding te zien:
Wilt u de wijzigingen in (.....).doc opslaan?
- Uw verzonden e-mail treft u ook aan in Outlook in de map Verzonden email.
|