Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Batch opnieuw aanmaken na stornering gehele batch

Het kan voorkomen dat een hele batch door de bank geweigerd wordt. Bijvoorbeeld als u deze per ongeluk naar de verkeerde bank heeft gestuurd. U moet dan de gehele batch storneren en alle posten hieruit in een nieuwe batch plaatsen. Dit doet u als volgt:

  1. Wijzig de standaard incassowijze naar Elektronisch.

    Dit doet u via Beheer > groep Inrichting > Administratie > Financieel > Instellingen. Zie ook Toelichting venster Instellingen financieel, tabblad Instellingen.

    Als u deze stap overslaat, moet u alle posten uit de batch handmatig de incassowijze Elektronisch geven!

  2. Storneer alle posten uit de batch.

    Dit doet u via Financieel > groep Betalingsverkeer > Stornering. Zie het onderwerp Stornering verwerken. Zorg dat alle posten uit de batch gestorneerd worden. Ze krijgen daarbij automatisch de standaard incassowijze.

  3. Zet de standaard incassowijze weer terug via Beheer > groep Inrichting > Administratie > Financieel > Instellingen.
  4. Stel uw incasso batch opnieuw samen.