Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Machtiging activeren

Wanneer een relatie zijn machtiging ondertekend terugstuurt, registreert u dit in Scenario Assurantie. Hoe u dit doet, leest u hieronder. Hoe u dit verwerkt met ingescande machtigingen, leest u in het onderwerp Machtiging inscannen.

  1. Open het venster Relatiegegevens.
  2. Activeer het tabblad Financieel.
  3. Selecteer de rekening waarvoor de machtiging is afgegeven en kies Wijzigen. Het venster Girorekening of Bankrekening wordt geopend.

    SNAG-0311

  4. Selecteer in de box Machtigingen de machtiging waarop is gereageerd.
  5. Kies voor Wijzigen. Het venster Machtiging wordt geopend.

    SNAG-0312

  6. Vul het veld Datum ondertekening met de datum die op de machtiging is geschreven.
  7. Vul eventueel het tekstblok Opmerking (aan).
  8. U kunt nu de wijziging bewaren, of direct de contracten omzetten naar automatische incasso. Dit laatste is beschreven in het onderwerp Contracten aanpassen naar automatische incasso.
  9. Activeer het tabblad Notificaties. Zie verder het onderwerp Notificaties inrichten per machtiging.

    Let op!

    Een papieren, getekende machtiging moet u tot minimaal 13 maanden na de laatste incassodatum bewaren in een papieren archief. Opslaan in een dossier van Scenario Assurantie is wettelijk niet voldoende.

    Een afgegeven machtiging die niet is geactiveerd en dus niet is gebruikt, komt na 36 maanden (3 jaar) te vervallen. U mag deze machtiging niet meer activeren of gebruiken.