Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Campagneresultaten definiëren

Voor de verschillende soorten campagnes kunt u resultaten definiëren. Dit is een status van de campagne. Voordat u dit gaat inrichten, is het belangrijk dat u de workflow van een campagne voor ogen heeft.

In totaal heeft u vier sets resultaten die u in moet richten als u van alle soorten campagnes gebruik wilt maken:

Type campagne:

Commerciële campagne

Beheercampagne

Type selectie:

 

 

Relatie

Set 1

Set 2

Contract

Set 3

Set 4

De resultaten richt u als volgt in:

  1. Kies in het lint voor Beheer > groep Inrichting > Coderingen > CRM > Campagneresultaten. Het venster Muteren campagne resultaten wordt geopend.
  2. Selecteer in het veld Type campagne het type dat hoort bij de set die u wilt inrichten.
  3. Selecteer in het veld Type selectie het type dat hoort bij de set die u wilt inrichten.

    In de box Campagneresultaten ziet u welke resultaten al zijn ingevoerd voor de gekozen combinatie van type campagne en type selectie.

  4. Activeer de box Campagneresultaten en kies voor Toevoegen. Het venster Muteren campagne resultaat wordt geopend.

    Venster muteren campagne resultaten

    • De velden Type campagne, Type selectie en Volgnummer worden automatisch gevuld.
    • Volgnummer 1 is in alle gevallen bestemd voor de status met de betekenis 'initieel'. Vul bij volgnummer 1 het veld Omschrijving met de tekst Initieel (of woord met dezelfde betekenis).
    • Volgnummer 2 is altijd bestemd voor de status met de betekenis 'wacht op reactie van de relatie'. Vul bij volgnummer 2 daarom het veld Omschrijving met de tekst Wacht op reactie (of een soortgelijke betekenis). Deze status wordt gebruikt bij het rappelleren op een campagne.
    • Volgnummer 3 is altijd bestemd voor de status Negatief met de betekenis 'geen interesse bij de relatie'. Vul bij volgnummer 3 daarom het veld Omschrijving met de tekst Negatief (of een woord met een soortgelijke betekenis).
    • Er is geen status voor Gerappelleerd. Bij het rappelleren wijzigt de status niet. Zie verder het onderwerp Rappel.
    • U bent vrij in het definiëren van andere statussen.
  5. Kies voor Bewaar.
  6. Vul de overige resultaten in voor de set.
  7. Bewaar de wijzigingen.
  8. Herhaal het bovenstaande voor de overige sets die u wilt gebruiken voor campagnemanagement.

Voorbeelden van resultaten of betekenissen die u zou kunnen toevoegen zijn. U kunt hier zelf een begrip voor bedenken: het veld is niet zo heel lang.

  • Positief: de relatie heeft meer informatie gevraagd
  • Positief: contract (over)gesloten
  • Positief: taak aangemaakt om later contact op te nemen
  • Positief: afspraak gemaakt/bezoek gepland
  • Positief: relatie neemt zelf later nog contact op
  • Relatiegegevens aangepast
  • Contractgegevens aangepast
  • Afgehandeld zonder respons van relatie

    Let op!

    Een rappel wordt aangegeven door een groene vink in het resultatenoverzicht. Dit is geen aparte status in de resultatentabel. Bij het rappel wordt het resultaat of de status van de campagne niet gewijzigd.