Planning t.b.v. een campagne
Om de voortgang van een campagne te bewaken, koppelt u een planning aan de campagne. Dit is een serie opeenvolgende taken die samen een workflow vormen. Bij een campagne waarbij u de relaties per telefoon benadert, is een gekoppelde planning verplicht. U kunt inrichten dat een behandelaar moet worden overgenomen als de medewerker in de taak. De behandelaar wordt als medewerker gekoppeld als
- de taak uit de planning voort komt die aan de campagne is gekoppeld; en
- het veld Datum uit dienst in de medewerkergegevens leeg is: de medewerker moet in dienst zijn; en
- de medewerker is aan een afdeling zijn gekoppeld.
U houdt rekening met het volgende:
- De afdelingen die geautoriseerd zijn voor een bepaald soort campagne (Commerciële campagne of Beheercampagne, of beide).
- De kantoormodule: de medewerker wordt alleen gekoppeld aan een taak als in de planning het veld Behandelen door niet gelijk is aan Afdeling.
- De indeling van afdelingen aan kantoorniveaus.
Voorbeeld workflow commerciële campagne
U leest meer over het maken van planningen in het onderwerp Taken en planningen. Voor een campagne maakt u bijvoorbeeld gebruik van onderstaand schema:

De planning maakt u als volgt:
- Kies in het lint voor . Het venster Muteren planning wordt geopend.
- Kies voor Nieuw.
- Maak de planning aan.

- Kies in het veld Dossiervorming voor Automatisch in dossier. Als u in het veld Soort dossier kiest voor bijvoorbeeld Campagnedossier, dan heeft u alle mailing die u naar aanleiding van campagnes heeft gestuurd in één dossier bij de relatie.
- Activeer de box Taken en kies voor Toevoegen. Het venster Muteren planningregel wordt geopend.

- Vul de gegevens op de gebruikelijke manier in.
- Bij de eerste planningregel plaatst u een vinkje in het veld Direct aanmaken zijn.
Meer informatie over het toevoegen van een planning leest u in het onderwerp Nieuwe planning maken.
|