Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Aanvraagformulieren afdrukken vanuit een contract

In het onderwerp Aanvraagformulieren afdrukken gebaseerd op standaardberichten leest u hoe u een standaard aanvraagformulier kunt maken, gebaseerd op een viewcode.

Daarnaast kunt u in Scenario Assurantie ook standaard aanvraagformulieren maken vanuit een contract. Deze formulieren zijn onafhankelijk van een maatschappij. Ze zijn alleen beschikbaar voor de branches

  • inboedel
  • opstal
  • aansprakelijkheid particulier (AVP)
  • motorrijtuigen

U kunt dit formulier bijvoorbeeld gebruiken om een onvolledige aanvraag via de Digitale Polismap aan te vullen tijdens een persoonlijk bezoek aan de relatie.

U maakt het formulier als volgt:

  1. Kies in het lint voor Start > groep Openen > Relatie.
  2. Selecteer een relatie.
  3. Klik op de knop Contracten. Het venster Overzicht contracten wordt geopend.
  4. Selecteer het contract waarvoor u een aanvraagformulier wilt maken, bijvoorbeeld een contract waarvoor u nog niet alle gegevens heeft ontvangen.

    Het moet een contract uit een van de bovengenoemde branches zijn. De gegevens die in het contract al zijn ingevuld, zullen ook op het aanvraagformulier worden afgedrukt.

  5. Kies in het vensterlint voor groep Hulpmiddelen > Word: Knop Word

    Het venster Aanmaken productaanvraag verschijnt. In de box Type Product ziet u de waarde Contractgegevens.

  6. Kies in de box Te selecteren documenten voor C-Aanvrfrm (omschrijving Contract- Aanvraagform. Inboedel/Opstal/AVP of Contract- Aanvraagform. Motorrijtuigenverz.)
  7. Klik op OK. Het venster Aanmaken productaanvraag verschijnt.
  8. Bewerk eventueel de productaanvraag zoals beschreven in het onderwerp Productaanvraag aanmaken.
  9. Klik op OK.
  10. Afhankelijk van de gekozen instelling kunt u het formulier direct printen of (later) afdrukken via het menu Bureau > groep Correspondentie > Uitgaand.