Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Instellingen Financieel inrichten

Om goed te kunnen werken met de financiële administratie, moet u DIAS Assurantie hiervoor inrichten. De consultant die u begeleidde, kan dit al voor u hebben gedaan.

In dit onderwerp leest u hoe u de basisinstellingen zelf inricht of aanpast. Het gaat hierbij om gegevens als uw btw-nummer, dagboeken die in gebruik zijn, incassowijze, manier van afronden en btw-tarieven.

  1. Kies in het lint voor Beheer > groep Inrichting > Administratie > Financieel > Instellingen. Het venster Instellingen financieel wordt geopend. Het bestaat standaard uit

    Afhankelijk van uw licentie ziet u ook

  2. Vul de tabbladen zoals beschreven in de betreffende onderwerpen.

Voor een goede werking van DIAS Assurantie richt u ook de onderstaande gegevens in of past ze eventueel aan als de inrichting door de consultant is gedaan.

  1. Bankrekeninggegevens beheren.
  2. Wanneer u gebruik maakt van acceptgiro, richt u de nota's en/of OLA's in. Zie het onderwerp Acceptgiro's inrichten en gebruiken.
  3. U kunt eventueel de gegevens van de subadministraties aanpassen. Zie het onderwerp Subadministratiegegevens aanpassen.