Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Losse termijnnota's aanmaken in incassobatch

U kunt een losse termijnnota maken voor relaties met wie u een betalingsregeling heeft afgesproken en bij wie u automatisch incasseert. Dat kunt u op drie momenten doen:

  • In de voorbereiding, zie het onderwerp Losse termijnvordering aanmaken;
  • Bij het aanmaken van de incassobatch;
  • Bij het fiatteren van de incassobatch (als het om een al aangemaakte batch gaat).

Hieronder leest u hoe u dit doet tijdens het aanmaken of fiatteren van de incassobatch.

  1. Kies in het lint voor Financieel > groep Opdrachten > Incasso > Aanmaken. Het venster Aanmaken incasso batch verschijnt.
  2. Kies in het vensterlint voor groep Hulpmiddelen > Losse termijnnota. Het venster Losse termijnnota wordt geopend.

    Fin - Losse termijnnota

    In dit venster worden de velden Boekperiode en Datum automatisch gevuld. U kunt deze eventueel aanpassen.

  3. Selecteer in de velden Partijcode, Relatie, Bank-, of Girorekening de juiste gegevens.
  4. Vul het te incasseren bedrag in het veld Bedrag. U kunt alleen een positief bedrag invullen.
  5. Vul het veld Vervaldatum.
  6. Typ in het veld Omschrijving een tekst die duidelijk maakt waarom deze afwijkende termijn in rekening wordt gebracht.
  7. Bewaar de gegevens. U keert terug in het venster voor het aanmaken of fiatteren van de incassobatch.
  8. Vul de verplichte velden voor de batch. Zie hiervoor het onderwerp Toelichting venster Aanmaken in/excassobatch.
  9. Bewaar de gegevens.