Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Medewerkergegevens urenadministratie

U activeert per relatie de tijdregistratie, zie het onderwerp Tijdregistratie aanzetten bij relaties. Daarnaast kunt u per medewerker de tijdregistratie activeren. Alleen wanneer

  • bij de medewerker de tijdregistratie is ingericht, en
  • bij de relatie de tijdregistratie is geactiveerd,

wordt de tijd geregistreerd. Zo kunt u voorkomen dat medewerkers die geen directe werkzaamheden voor relaties verrichten tijd per relatie registreren.

Dit richt u als volgt in bij de medewerkers:

  1. Kies in het lint voor Beheer > groep Organisatie > Medewerkers. Het venster Muteren medewerkers wordt geopend.
  2. Kies voor Wijzigen en selecteer de medewerker.
  3. Activeer het tabblad Urenadministratie.

    Scherm muteren medewerker Urenadministratie

  4. Vink het veld Automatische tijdsregistratie aan.
  5. Selecteer een van de ingevoerde waarden in het veld Default werkzaamheid. Zie ook het onderwerp Werkzaamheden inrichten. Bij het vastleggen van de uren kan de werkzaamheid alsnog aangepast worden.
  6. Activeer de box Uurtarief en kies Toevoegen. Het venster Uurtarief per medewerker wordt geopend.

    SNAG-0153

    U kunt dan een vast uurtarief voor deze medewerker vaststellen. Wanneer het uurtarief voor de medewerker wijzigt, maakt u een nieuwe versie van het uurtarief aan.

    1. Vul het veld Ingangsdatum met de datum waarop deze versie van het uurtarief in moet gaan.
    2. Vul het veld Uurtarief met het bedrag dat deze medewerker als uurtarief heeft.
  7. Bewaar de gegevens.