Medewerkergegevens urenadministratie
U activeert per relatie de tijdregistratie, zie het onderwerp Tijdregistratie aanzetten bij relaties. Daarnaast kunt u per medewerker de tijdregistratie activeren. Alleen wanneer
- bij de medewerker de tijdregistratie is ingericht, en
- bij de relatie de tijdregistratie is geactiveerd,
wordt de tijd geregistreerd. Zo kunt u voorkomen dat medewerkers die geen directe werkzaamheden voor relaties verrichten tijd per relatie registreren.
Dit richt u als volgt in bij de medewerkers:
- Kies in het lint voor . Het venster Muteren medewerkers wordt geopend.
- Kies voor Wijzigen en selecteer de medewerker.
- Activeer het tabblad Urenadministratie.

- Vink het veld Automatische tijdsregistratie aan.
- Selecteer een van de ingevoerde waarden in het veld Default werkzaamheid. Zie ook het onderwerp Werkzaamheden inrichten. Bij het vastleggen van de uren kan de werkzaamheid alsnog aangepast worden.
- Activeer de box Uurtarief en kies Toevoegen. Het venster Uurtarief per medewerker wordt geopend.

U kunt dan een vast uurtarief voor deze medewerker vaststellen. Wanneer het uurtarief voor de medewerker wijzigt, maakt u een nieuwe versie van het uurtarief aan.
- Vul het veld Ingangsdatum met de datum waarop deze versie van het uurtarief in moet gaan.
- Vul het veld Uurtarief met het bedrag dat deze medewerker als uurtarief heeft.
- Bewaar de gegevens.
|