Hulpprogrammatuur gebruiken
Wanneer u ingelogd bent met systeembeheerdersrechten heeft u in het lint toegang tot . Hier vindt u een aantal hulp- en herstelprogramma's. Deze programma's zijn bedoeld om Customer Support-medewerkers snel bepaalde fouten te laten herstellen.
Let op!
Ondeskundig gebruik van deze programma's kan er toe leiden dat gegevens onherstelbaar beschadigd raken of verloren gaan. Overleg altijd eerst met Customer Support over het gebruik ervan. Als in de Online service staat dat u een hulpprogramma moet gebruiken, moet u de instructies goed doorlezen.
- Kies in het lint voor . De volgende melding verschijnt:
Voordat u de hulpmodules opstart wordt aanbevolen eerst een back-up te maken van uw data. Heeft u een back-up gemaakt?
Hoe u een back-up kunt maken is beschreven in het onderwerp Back-up maken van Dias.
- Het venster Hulpprogrammatuur verschijnt. Dit kan enige tijd duren.
De hulpprogramma's staan in dit venster op alfabetische volgorde.
- Selecteer het benodigde hulpprogramma en klik op OK.
Afhankelijk van het programma dat u heeft gekozen krijgt u ander schermen te zien, soms alleen om het opstarten van het hulpprogramma te bevestigen, soms om bepaalde gegevens over het uitvoeren. Volg in voorkomende gevallen de instructies op het scherm of de instructies van Customer Support.
- Nadat het hulpprogramma is gedraaid wordt er altijd een logbestand aangemaakt.
Het logbestand kunt u vinden in ?:\Unit4AFI\Diamant\Data\Logfiles
- Sluit het venster met Afsluiten.
|