Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Taken en planningen

Er zijn verschillende soorten taken. Losse taken en afspraken kunt u op ieder moment aanmaken. Hoe u dit doet, leest u in het onderwerp Taken gebruiken. U stelt enkele zaken in om de workflow rondom de taken op uw bedrijf af te stellen. U leest hierover meer in het onderwerp Taken inrichten voor een bedrijf.

Voor een echte workflow gebruikt u samengestelde taken of planningen. Deze richt u van te voren in.

  • Een samengestelde taak is een taak met taakonderdelen. Deze taakonderdelen wijst u afzonderlijk aan een medewerker toe. Ook agendeert u elk taakonderdeel apart. Meer hierover leest u in het onderwerp Samengestelde taken.
  • Een planning is een structureel, terugkerend onderdeel van uw werkprocessen. De planning bestaat uit het definiëren van dat onderdeel door aan te geven welke acties u achtereenvolgens wilt laten uitvoeren.

    Een planning is een serie taken waarvan de volgende wordt opgeroepen door het afhandelen van de actuele taak. Afhankelijk van het taakresultaat van de actuele taak wordt de ene of de andere taak opgeroepen, of wordt het proces stopgezet. Hoe u een planning maakt, leest u in het onderwerp Planning opzetten.

    Hoe u een planning maakt, leest u in het onderwerp Planningresultaten inrichten. Voordat u zelf een planning opzet, kunt u ook bestaande planningen aanpassen. Zie het onderwerp Muteren planning. Het is helaas niet mogelijk planningen te kopiëren.