Bedrijfsgegevens voor urenadministratie
In de bedrijfsgegevens geeft u aan wat de ondergrens (in minuten) is voor urenregistratie. Ook geeft u daar aan of de gegevens van een dienst automatisch gevuld moeten worden. Dit doet u als volgt:
- Kies in het lint voor . Het venster Muteren bedrijfsgegevens wordt geopend.
- Kies Wijzigen en selecteer met
het bedrijf. - Activeer op het tabblad Instellingen. Onderaan dit tabblad vindt u de velden met betrekking tot de Urenadministratie.

Een beschrijving van het gehele venster vindt u in het onderwerp Toelichting tabblad Instellingen bedrijfsgegevens.
- Vink het veld Voorinvullen dienst bij automatische urenadministratie aan als bij relaties automatisch de uren geregistreerd moeten worden. Dit kan alleen als de relatie één contract van het type Dienst heeft.
De gegevens van dat dienstcontract worden dan automatisch gevuld bij de urenregistratie. Het veld Automatische urenregistratie op het tabblad Bijzonderheden van de relatie moet zijn aangevinkt.
- Vul het veld Ondergrens automatische tijdsregistratie (in minuten).
U start de automatische urenregistratie een minuut nadat u het gegevensvenster van een relatie opent. Met dit veld kunt u aangeven vanaf hoeveel minuten na het openen van het venster de urenregistratie begint. Het maximum in dit veld is 99 minuten. De ondergrens is 1 minuut. Een voorbeeld:
Wanneer u hier 5 invult:
- Wordt er niets in rekening gebracht als u minder dan 5 minuten voor een relatie werkt.
- Worden alle geregistreerde minuten in rekening gebracht als u langer dan 5 minuten voor een relatie werkt, dus ook de eerste vijf.
- Bewaar de gegevens.
U kunt in dit venster direct verder gaan met het inrichten van de prolongatie voor de dienstencontracten. Zie daarvoor het onderwerp Prolongatie diensten inrichten. Als u (nog) geen gebruik maakt van dienstencontracten, kunt u dit nu overslaan.
|