Aplaza-gebruikers inrichten
Medewerkers die van Aplaza gebruik mogen maken moet u binnen Scenario Assurantie hiervoor autoriseren. Ook moet voor elk van deze medewerkers een digitaal paspoort aanwezig zijn. Voor elke medewerker richt u het volgende in:
- Het digitaal paspoort. Een handleiding vindt u op https://dp.abz.nl/
Oude digitale paspoorten moeten van de PC van de medewerker worden verwijderd.
Let op!
Bij de installatie moet u aangeven dat de persoonlijke sleutel te exporteren is.
- Medewerkersgegevens. Het is belangrijk dat u bij iedere medewerker in Scenario Assurantie het bij het digitaal paspoort behorende e-mailadres registreert.
- Afdeling. Iedere medewerker die van Aplaza gebruik gaat maken, moet gekoppeld zijn aan een afdeling die geautoriseerd is voor Aplaza. Zie het onderwerp Afdeling inrichten t.b.v. Aplaza.
- Aanmelding bij Aplaza. Hierover leest u in het onderwerp Medewerkers als Aplaza-gebruiker aanmelden.
Een medewerker is pas geautoriseerd voor Aplaza als die medewerker ook aan Aplaza-gebruikersbeheer is toegevoegd.
|