Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Bancair filter aanmaken t.b.v. omzetten naar bancair

Om de assurantiecontracten om te zetten naar bancaire contracten, gebruikt Scenario Assurantie een filter. Dit filter maakt u zelf. Hierbij gebruikt u dezelfde rubrieken (velden) als bij de assurantiecontracten met bancaire branches.

In dit onderwerp leest u hoe u zo'n filter inricht. Meer informatie over filters vindt u in de onderwerpen Filters en Bancair filter toevoegen aan de inrichting.

  1. Kies in het lint voor Beheer > groep Inrichting > Administratie > groep Instellingen > Rubrieken > Filters. Het venster Filter wordt geopend.
  2. Kies voor Nieuw.
  3. Voer het volgende in bij de velden:
    • Applicatie is bancair
    • Programmaonderdeel is bancair
    • Groep kunt u vrij benoemen, maar moet met » (Alt+175) beginnen. Bij voorkeur neemt u een naam die lijkt op het assurantiefilter dat u als basis gebruikt.
    • Gebaseerd op moet zijn Polis/onderdeel
  4. Selecteer de box Rubrieken in filter en kies voor Toevoegen.
  5. Geef bij een tweede of volgende rubriek aan waar u de nieuwe rubriek wilt plaatsen in het filter en klik op OK. Het venster Rubriek van groep wordt geopend.
  6. Bij Herkomst rubriek kiest u de herkomst zoals die ook in het assurantiefilter stond. In de meeste gevallen zal het TP zijn.
  7. Typ het nummer van de rubriek in het veld Rubriek of selecteer de juiste rubriek met de knop Alt + i Infoknop
  8. Vul de overige velden.
  9. Bewaar de wijzigingen.

    De metadatabase wordt automatisch bijgewerkt. U krijgt hier kort een venster van te zien.

  10. Herhaal dit voor alle objectfilters die u wilt omzetten naar bancair.
  11. Voeg de objectfilters toe aan de verschillende bancaire producten. Als u al een bancair product heeft gedefinieerd, kunt u de filters die daar al aan zijn gekoppeld laten staan. Het toevoegen van filters aan een product is beschreven in het onderwerp Bancaire producten maken.

    Tip

    Als u het zojuist gemaakte filter niet kunt vinden vanuit het product, kan het zijn dat de metadatabase niet goed is bijgewerkt. Dit lost u op door Scenario Assurantie uit te zetten en weer op te starten. Bij het starten van Scenario Assurantie wordt de metadatabase bijgewerkt.