Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Verzekeringen toevoegen aan een pakket

In het onderwerp Tabblad Pakket leest u hoe u de gegevens van een pakket kunt invoeren. Daarna koppelt u de verzekeringen aan het product. In het onderwerp Bestaande verzekeringen toevoegen aan een pakket leest u hoe u dit voor al geadministreerde verzekeringen kunt doen. Hieronder leest u hoe u direct nieuwe verzekeringen in een pakket zet.

  1. Activeer het tabblad Pakket.
  2. Activeer de onderste box en kies voor Toevoegen. Bij een nieuw, nog niet opgeslagen pakket ziet u de volgende melding:

    Deze functie kan pas worden uitgevoerd als de gegevens zijn opgeslagen. Wilt u de wijzigingen opslaan?

    • Kies Ja.
    • Kies Nee als u nog aanvullingen op het pakket wilt invoeren.
  3. Het venster Muteren verzekering wordt geopend.
  4. Voer een nieuwe verzekering in zoals beschreven in het onderwerp Nieuwe verzekering invoeren. Een aantal velden is al ingevuld met gegevens uit het pakket:
    • In het veld Product kunt u uitsluitend de producten selecteren die onderdeel uitmaken van het pakketproduct
    • Het veld Pakket is gevuld met het contractregistratienummer van het pakket.
    • Het veld Viewcode wordt, indien van toepassing, gevuld met de specifieke viewcode van een pakketonderdeel.
    • Op het tabblad Algemeen zijn de velden Betaaltermijn en Hoofdvervaldatum gelijk als u in de inrichting van het pakket (verzekeraarsniveau) heeft opgegeven.
    • Het veld Prol. datum is gevuld.

    Zie verder het onderwerp Nieuwe verzekering toevoegen.

  5. Kies Bewaar om de nieuwe verzekering op te slaan. U keert terug op het tabblad Pakket.
  6. Voeg de overige pakketonderdelen toe (indien van toepassing).

Als u de pakketonderdelen heeft toegevoegd, kunt u op het tabblad Premie de totaalbedragen voor het pakket inzien. Zie het onderwerp Tabblad Premie.