Verzekeringen toevoegen aan een pakket
In het onderwerp Tabblad Pakket leest u hoe u de gegevens van een pakket kunt invoeren. Daarna koppelt u de verzekeringen aan het product. In het onderwerp Bestaande verzekeringen toevoegen aan een pakket leest u hoe u dit voor al geadministreerde verzekeringen kunt doen. Hieronder leest u hoe u direct nieuwe verzekeringen in een pakket zet.
- Activeer het tabblad Pakket.
- Activeer de onderste box en kies voor Toevoegen. Bij een nieuw, nog niet opgeslagen pakket ziet u de volgende melding:
Deze functie kan pas worden uitgevoerd als de gegevens zijn opgeslagen. Wilt u de wijzigingen opslaan?
- Kies Ja.
- Kies Nee als u nog aanvullingen op het pakket wilt invoeren.
- Het venster Muteren verzekering wordt geopend.
- Voer een nieuwe verzekering in zoals beschreven in het onderwerp Nieuwe verzekering invoeren. Een aantal velden is al ingevuld met gegevens uit het pakket:
- In het veld Product kunt u uitsluitend de producten selecteren die onderdeel uitmaken van het pakketproduct
- Het veld Pakket is gevuld met het contractregistratienummer van het pakket.
- Het veld Viewcode wordt, indien van toepassing, gevuld met de specifieke viewcode van een pakketonderdeel.
- Op het tabblad Algemeen zijn de velden Betaaltermijn en Hoofdvervaldatum gelijk als u in de inrichting van het pakket (verzekeraarsniveau) heeft opgegeven.
- Het veld Prol. datum is gevuld.
Zie verder het onderwerp Nieuwe verzekering toevoegen.
- Kies Bewaar om de nieuwe verzekering op te slaan. U keert terug op het tabblad Pakket.
- Voeg de overige pakketonderdelen toe (indien van toepassing).
Als u de pakketonderdelen heeft toegevoegd, kunt u op het tabblad Premie de totaalbedragen voor het pakket inzien. Zie het onderwerp Tabblad Premie.
|