Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Instellingen medewerkers

De instellingen van de medewerkers beheert u op onderstaande wijze.

  1. Kies in het lint voor Beheer > groep Organisatie > Medewerkers.
  2. Kies wijzigen en selecteer de medewerker waarvan u de instellingen wilt aanpassen.
  3. Activeer het tabblad Instellingen.
  4. Vul de algemene instellingen voor een medewerker in voor zover dat voor uw organisatie van toepassing is. Standaard zijn alle velden hier optioneel. De velden zijn beschreven in het onderwerp Velden Instellingen venster Muteren medewerkers.
  5. Activeer het tabblad Rollen.

    Venster muteren medewerker, tabblad Rollen

    Op dit tabblad geeft u aan welke rol een medewerker heeft binnen uw bedrijf. Plaatst u een vinkje, dan kunt u de medewerker in relaties als relatiebehandelaar, contractbehandelaar, schadebehandelaar en/of producent selecteren. Zie voor meer informatie de onderwerpen Behandelaars en Productieboekingen en producenten.

    Plaatst u geen vinkjes, dan kan de betreffende medewerker ook geen behandelaar of producent zijn.

  6. Kies voor Bewaar om de medewerkergegevens op te slaan.
  7. U krijgt een aantal vragen te zien als u de gegevens van een nieuwe medewerker heeft ingevoerd.. Beantwoord deze en pas eventueel de medewerkersgegevens aan. Aan het einde krijgt u de vraag te zien:

    De gebruiker is niet gekoppeld aan een gebruikersgroep. Deze nu koppelen?

    • Klik op Ja als de medewerker zelf van Scenario Assurantie gebruik moet maken. Het venster Tabel gebruiker wordt geopend. Zie verder het onderwerp Autorisatie gebruikers beheren.
    • Klik op Nee als u alleen de medewerkergegevens wilde invoeren. De medewerker kan dan niet inloggen in Scenario Assurantie.