Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Wachtwoord vergeten en terugzetten wachtwoord DPM

In de Beheertool kunt u in de Extra Instellingen aangeven of het voor een klant mogelijk is om vergeten inloggegevens automatisch op te vragen. Hiermee staat u uw relaties toe een nieuw wachtwoord op te vragen als zij hun huidige wachtwoord zijn vergeten. Het e-mail adres dat u hier invult, wordt de afzender van de e-mail waarin het wachtwoord aan de relatie wordt verzonden. Zonder e-mail adres werkt deze functie niet.

Zie ook het onderwerp Extra instellingen DPM.

Het toezenden van een wachtwoord is een automatisch proces:

  • Uw klanten zien een link op de inlogpagina als deze functie is geactiveerd:

    Venster inloggen met wachtwoord vergeten

  • Als er wordt geklikt op Inloggegevens vergeten? verschijnt de vraag:

    Uit veiligheidsoverwegingen kunnen wij alleen uw wachtwoord versturen naar het e-mail adres dat bij ons bekend is.

    • De klant kan zijn e-mailadres invoeren in het veld E-mailadres
    • Met een klik op de knop Wachtwoord opvragen wordt een nieuw e-mail adres verzonden. Bij de eerste keer inloggen zal de klant dit wachtwoord moeten aanpassen.
    • Heeft de klant zijn geregistreerde e-mailadres vergeten, of komt de e-mail om andere redenen niet aan, dan kunt u handmatig een nieuw wachtwoord toekennen zoals beschreven in het onderwerp Inloggegevens DPM voor klanten beheren (wachtwoord vergeten).

    Venster opvragen inloggegevens

    Tip

    Controleer bij klantcontacten altijd of het bij u geregistreerde e-mail adres nog actueel is en pas het zo nodig aan. Op die manier kunt u uw klanten garanderen dat de DPM service voor hen toegankelijk blijft.