Dekking toevoegen aan de deelneming
U kunt vanuit de deelneming een dekking toe te voegen. Deze werkwijze gebruikt u als een deelnemer bijvoorbeeld eerst van een bepaalde dekking afzag en later alsnog besluit deel te nemen.
U voegt de dekking als volgt toe:
- Selecteer de deelneming.
U kunt dit doen vanuit de werkgever, de werknemer of rechtstreeks vanuit het contract zoals beschreven in het onderwerp Deelnemers beheren of Automatisch deelnemers toevoegen.
- Kies Wijzigen.Het venster Deelneming overzicht verschijnt.
- Activeer de box Dekkingsgegevens.
- Kies Toevoegen.
In de box Dekkingsgegevens kunt u alleen kiezen uit de dekkingen die in de collectieve verzekering op het tabblad Indeling zijn ingevoerd. Zijn in de collectieve verzekering bijvoorbeeld twee dekkingen opgenomen, dan worden in de box Dekkingsgegevens die twee dekkingen getoond. Zie het onderwerp Collectieve verzekering als contract invoeren.
Wanneer u een andere dekking wilt toevoegen, zult u deze eerst in de inrichting van het product bij de verzekeraar moeten toevoegen. Zie het onderwerp Collectieve verzekering als product inrichten.
- Vul op het tabblad Gebeurtenissen desgewenst het veldCode gebeurtenis en een eventuele extra Omschrijving in.
- Wanneer een deelneming is gewijzigd, krijgt u de vraag een code gebeurtenis in te vullen. Dit veld kunt u leeglaten.
|