Veldnaam
|
Toelichting
|
Type campagne
|
U kunt hier kiezen uit:
- Beheercampagne
- Commerciële campagne
Kunt u in dit veld niets kiezen? Dan is uw afdeling nog niet geautoriseerd voor campagnemanagement. Zie het onderwerp Afdelingen autoriseren voor Campagnemanagement.
Wat u hier kiest, is vooral belangrijk voor het verloop van de campagne en de gewenste campagneresultaten.
|
Naam campagne
|
In dit veld voert u e naam van de campagne in. De campagne moet herkenbaar zijn aan deze naam. De inhoud van dit veld is voor uw relaties zichtbaar in hun Digitale Polismap.
|
Status campagne, Statusdatum
|
In deze velden ziet u de status van de campagne en de datum waarop de status is ingegaan. Deze velden kunt u niet muteren.
|
Doelstelling
|
U kunt hier alle informatie die betrekking heeft op de campagne invoeren. Denk daarbij aan:
- Beschrijving van de campagne
- De doelstelling waarop u de campagne wilt evalueren (hoeveel contracten, hoeveel omzet, hoeveel provisie)
- Afspraken met partijen
- Namen van contactpersonen
- Beschikbare materialen
|
Begindatum
|
De startdatum van de campagne.
|
Einddatum
|
De datum waarop u de campagne wilt afronden. Dit is een richtdatum. Scenario Assurantie doet niets met deze datum. U kunt eventueel zelf een taak aanmaken voor het afronden en afhandelen van de campagne.
Zie ook het onderwerp Campagne afronden.
|
Selectiedefinitie
|
Selecteer de selectiedefinitie die u wilt gebruiken voor deze campagne.
|
Type selectie
|
Dit veld wordt gevuld aan de hand van de selectie die u heeft gekozen. U kunt dit veld niet aanpassen.
|
Wijze van benadering
|
Selecteer hier de manier waarop u de relaties benadert. U kunt kiezen uit:
- Brief
- E-mail
- Telefoon. In dit geval wordt er geen product (brief of e-mail) in Productvervaardiging geplaatst. Bij deze manier van benaderen is het verplicht een planning aan de campagne te koppelen.
|
Uit te voeren planning
|
Selecteer de planning om bij het verloop van de campagne te gebruiken. Dit kan ook een bestaande planning zijn of een die u voor deze campagne heeft gemaakt.
|
Brief
|
De vooraf aangemaakte lay-out van de brief die u wilt gebruiken voor deze mailing. Kiest u voor benaderen via e-mail, dan zal er ook een lay-out voor een brief geselecteerd moeten worden voor de relaties zonder e-mailadres of wanneer de relatie geen correspondentie via e-mail wil ontvangen.
|
Brief per e-mail
|
De vooraf aangemaakte lay-out van de e-mail die u wilt gebruiken voor deze mailing.
|
E-mail bijlagen
|
Als u een bijlage heeft gekoppeld aan de campagne-e-mail, ziet u deze hier. Zie ook het onderwerp Campagne toevoegen.
|
Te verkopen product
|
U zult een campagne meestal starten om een bepaald product te promoten. Dat product richt u in Scenario Assurantie in bij de betreffende verzekeraar, zie het onderwerp Producten toevoegen aan een verzekeraar.
Bij het aanmaken van een nieuw contract kunt u direct voor het hier gekozen product kiezen. Dit wordt ook aan het campagneresultaat gekoppeld, zie het onderwerp Toelichting tabblad Campagneresultaat.
Let op!
U kunt hier geen bancair product kiezen.
|
Statistiek code
|
Selecteer de statistiekcode voor de campagne. Deze wordt aan het contract gekoppeld. Zie ook het onderwerp Overzicht campagneresultaat.
|
Aanschrijvingen ... per mailing (0 = alle)
|
Als u 0 invult, worden alle relaties worden in één keer aangeschreven.
Door een getal in te vullen, kunt u het aantal brieven/e-mails bepalen dat met de functie wordt aangemaakt. U kunt dan net zo lang de functie gebruiken tot alle brieven/e-mails zijn aangemaakt.
Het is niet mogelijk alleen de meest recente aangemaakte aanschrijvingen terug te draaien.
|
Behandelaar uit relatie overnemen als medewerker in de taak
|
Vink dit veld aan om de relatiebehandelaar uit de relatiegegevens te koppelen aan de eerste taak van de planning die aan de campagne is gekoppeld.
|