E-mailadres
Op het tabblad Algemeen van het venster Relatiegegevens kunt u één of meer e-mailadressen invoeren. Het is mogelijk een losse e-mail te sturen aan een relatie zonder vast e-mailadres, zie het onderwerp E-mail naar relatie zonder vast e-mailadres. In dat geval laat u het veld e-mailadres in de relatiegegevens leeg.
- Activeer de box E-mailadres door erin te klikken.
- Kies voor Toevoegen.
U kunt dit op de volgende manieren doen:
- Klik in het vensterlint in de groep Acties op de knop Toevoegen:
 - Druk de toets F5 in.
- Klik met de rechtermuisknop in de box E-mailadres. Er verschijnt een pop-up venster. Kies daarin voor Toevoegen.
Het volgende venster verschijnt:

- In het veld Contactpersoon selecteert u de contactpersoon.
- In het veld Verzendwijze hebt u de keuze uit E-mail of Papier voor het versturen van de correspondentie naar de geselecteerde contactpsersoon.
- In het veld E-mailadres vult u het complete e-mail adres in.
Scenario Assurantie controleert alleen of u een @ in het e-mailadres heeft gezet. Er is geen controle op de correcte invoer of op het bestaan van het e-mailadres.
- Het veld Omschrijving kunt u gebruiken om verschillende e-mailadressen van dezelfde relatie te onderscheiden, bijvoorbeeld het zakelijk e-mailadres en het privé e-mailadres.
- Plaats een vinkje bij Standaard e-mail adres als dit het enige e-mailadres is.
- Een relatie moet één standaard e-mail adres hebben.
- Een relatie kan niet meer dan één standaard e-mailadres hebben.
Het standaard e-mailadres wordt getoond in het venster Toegang relaties. Bovendien wordt het gebruikt om uw relatie een e-mail vanuit Scenario Assurantie te sturen.
Als u een nieuw e-mailadres toevoegt en er is nog geen standaard e-mail adres gedefinieerd, krijgt u hiervan een melding. Als er geen standaard e-mailadres is, kan het veld Correspondentie via e-mail op het tabblad Algemeen niet aangevinkt worden. U kunt dan geen e-mails versturen vanuit Scenario Assurantie.
- Met de vinkvelden geeft u aan waarvoor het e-mailadres gebruikt moet worden. Zo kunt u verschillende soorten e-mail naar verschillende e-mailadressen sturen.
- De algemene mails zijn e-mails verstuurd vanuit de relatiegegevens of bijvoorbeeld vanuit een schade.
- Commerciële mails zijn e-mails die vanuit campagnemanagement zijn verzonden en e-mails die vanuit een mailing zijn verzonden (functie Selectie uitvoeren als mailing).
- De contractdocumenten zijn de e-mails die vanuit de contractgegevens zijn verzonden.
- De postdocumenten zijn de documenten die vanuit een financiële post zijn verstuurd, of vanuit de postgegevens van een contract.
- Met het aanvinken van veld Polisdocumenten zorgt u ervoor dat polisdocumenten via het geselecteerde e-mailadres worden meegestuurd.
- Met het aanvinken van het veld Schade zorgt u ervoor dat schadedocumenten via het geselecteerde e-mailadres worden meegestuurd.
- Met het aanvinken van het veld Herinneringen zorgt u ervoor dat herinneringen via het geselecteerde e-mailadres worden meegestuurd.
- Klik op de knop Bewaar om het e-mailadres op te slaan:
. U kunt hiervoor ook op de sneltoets F10 drukken.
U keert terug op het tabblad Algemeen van het venster Relatiegegevens.
|