Uren automatisch registreren
Om uren automatisch te registreren, moet u de inrichting voor urenadministratie zijn afgerond. Als dit in orde is, kunt u zoals gebruikelijk de werkzaamheden bij de gegevens van een relatie uitvoeren. Wanneer u de gegevens opslaat en het betreffende relatievenster sluit, krijgt u het venster Muteren Uren te zien:

Een uitgebreide beschrijving van de velden in dit venster vindt u in het onderwerp Toelichting velden in het venster Muteren uren.
U gaat als volgt om met dit venster:
- Het veld Relatie is vooraf ingevuld.
Met de knop Andere relatie kunt u eventueel een geclusterde relatie kiezen.
- Selecteer in het veld Dienst een actieve dienst als u deze uren later wilt factureren. Als u nog geen diensten heeft ingericht, laat u dit veld leeg. Zie ook het onderwerp Geregistreerde uren aan een dienst koppelen.
Let op!
Wanneer u op een dienst zonder vast tarief boekt, kan het voorkomen dat u binnen de tolerantiegrens komt. Dit is voor u een signaal dat u contact op moet nemen met de relatie om te overleggen over hoe u de resterende uren gaat besteden en of er behoefte is aan een nieuw contract.
- In de velden Bestede tijd/minuten ziet u hoeveel tijd er automatisch is geregistreerd.
- Wijzig de waarden in de velden Te factureren tijd/minuten als de tijd die u wilt factureren afwijkt van de daadwerkelijk geregistreerde tijd.
- Selecteer eventueel in het veld een Contract een contract waarvoor u de werkzaamheden heeft uitgevoerd.
- Selecteer in het veld Werkzaamheden het soort werkzaamheden dat u heeft uitgevoerd. Selecteer eventueel in het veld erachter een specificatie van de werkzaamheden.
- Vul eventueel in wat u heeft gedaan in het veld Omschrijving. U kunt dit veld ook voor opmerkingen gebruiken.
- Bewaar de gegevens.
Tip
Wanneer u nog niet klaar bent met de werkzaamheden bij een relatie en de wijzigingen nog niet wilt opslaan, maar u tussendoor werkzaamheden voor een andere relatie moet verrichten, gebruikt u het Venster Activeren tijdregistratie.
|