Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Tijd registreren bij een relatie

De basis van een goede urenadministratie is het registreren van de tijd die u besteedt aan de werkzaamheden voor een klant. U kunt dit op twee manieren doen:

  • Automatisch. Zodra u bepaalde vensters van een relatie opent, begint de tijd direct te tellen. Zie ook het onderwerp Uren automatisch registreren. Het gaat om de volgende vensters:
    • Toegang relaties
    • Toegang contract
    • Toegang schades. De automatische registratie van de tijd wordt alleen bijhouden voor de eigen partij in de schade die bewerkt wordt.
    • Taak, als de taak is gekoppeld aan een relatie (ook via een contract of schade)
    • Muteren relaties
    • Muteren contracten
    • Muteren posten
    • Muteren notities
    • Koppeling met Efdece

    Om te voorkomen dat de tijd doorloopt bij een relatie terwijl u even werkzaamheden voor een andere relatie uitvoert, gebruikt u het Venster Activeren tijdregistratie.

  • Handmatig. Dit gebruikt u bijvoorbeeld om uren van een buitendienstmedewerker te registreren die niet in Scenario Assurantie werkt. Zie het onderwerp Uren handmatig registreren.

U kunt de werkzaamheden die u heeft besteedt factureren. Dan moet u de geregistreerde uren koppelen aan een contract van het type Dienst. Zie hiervoor het onderwerp Dienstencontracten gebruiken. Als er al dienstencontracten aanwezig zijn, koppelt u deze direct bij het registreren van de uren. U kunt de uren ook achteraf aan een dienst koppelen. Dat is in het onderwerp Geregistreerde uren aan een dienst koppelen beschreven.