Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Notitie toevoegen

Er zijn verschillende manieren om notities in te voeren. In onderstaand voorbeeld is gekozen om een notitie direct achter een relatie aan te maken.

  1. Kies in het lint voor Start > groep Openen > Relatie en selecteer een relatie.
  2. Klik op de knop Notities: Tekstknop Notities

    Het venster Overzicht notities wordt geopend.

    Venster overzicht notities (MA van der Aa van Dam)

    Wanneer er al notities aanwezig zijn, kunt u deze selecteren. In de box Gekoppelde gegevens ziet u dan aan wie of wat de notitie in Scenario Assurantie gekoppeld is.

  3. Activeer in de box Notities.
  4. Kies Toevoegen. Het venster Muteren notitie wordt geopend.

    In het onderstaande voorbeeld is een telefoonnotitie toegevoegd:

    Venster Muteren notitie (tab notitie functie Toevoegen)

U vindt de volgende velden in het venster:

Veldnaam

Omschrijving

Soort notitie

Wanneer u kiest voor Telefoonnotitie wordt automatisch een aantal velden gevuld met gegevens van de relatie.

Aangenomen door

Dit veld wordt automatisch gevuld met de naam van de ingelogde gebruiker.

Gesproken met/Telefoon

Wanneer u kiest u voor het toevoegen van een Telefoonnotitie wordt het veld Gesproken met automatisch gevuld met:

  • de naam van de relatie.
  • het telefoonnummer van de relatie.
    • Wanneer er een privé telefoonnummer aanwezig bij de relatie, wordt in het veld Telefoon het privé-nummer overgenomen.

      Is dit niet aanwezig dan wordt het mobiele of één van de andere telefoonnummers van de relatie vermeld.

    • Is er sprake van een zakelijke relatie, dan wordt het veld Telefoon automatisch gevuld met het telefoonnummer van de contactpersoon.

      Wanneer er bij de instantie meer contactpersonen zijn ingevoerd, worden de gegevens van de eerste ingevoerde contactpersoon overgenomen.

Omschrijving

Geef de notitie hier een korte omschrijving. Aan deze omschrijving kunt u de notitie later herkennen.

Onderwerp

Selecteer uit de lijst een onderwerp dat het meest overeenkomt met het type notitie.

Spoed

Wanneer dit veld is aangevinkt, kunt u zien dat deze notitie met spoed opgepakt en afgehandeld moet worden.

Volledige omschrijving

U kunt hier maximaal 2048 tekens opnemen voor een samenvatting van de aanleiding van de notitie.

Op het tabblad Betrokkenen kunt u de notitie aan een andere medewerker of afdeling toewijzen.

SNAG-00080

In de box Gekoppelde gegevens kunt u een notitie bijvoorbeeld ook aan de partner van de relatie koppelen.

  1. Klik in de box Gekoppelde gegevens.
  2. Kies Toevoegen. Het venster Koppeling notitie wordt geopend.

    Venster Koppeling gegevens

  3. Selecteer met de Alt + i Infoknop achter het veld Bestand het soort gegeven dat u aan de notitie wilt koppelen.
  4. Selecteer met de Alt + i Infoknop achter het veld Sleutel het gegeven dat u wilt koppelen, bijvoorbeeld de relatie.
  5. Bewaar de gekoppelde gegevens.

Wanneer gewenst kunt u een taak koppelen aan de notitie of de notitie afdrukken.

  1. Kies in het vensterlint voor groep Hulpmiddelen > Taken. Zie verder het onderwerp Taken gebruiken.

    Op deze manier kunt u bijvoorbeeld een afspraak vastleggen die u naar aanleiding van de notitie heeft gemaakt.

Kies in het vensterlint groep Hulpmiddelen > Opties > Overzicht om de notitie af te drukken.

Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Notitieoverzicht

Het is mogelijk in Scenario Assurantie notitieoverzichten te vervaardigen en af te drukken. Met een notitieoverzicht krijgt u inzicht in die notities die aan de door u opgegeven criteria voldoen.

  1. Kies in het lint voor Bureau > groep Taken en notities > Wijzigen Notities > Notitie overzicht. Het onderstaande venster verschijnt.

    Venster Overzicht notities (functie wijzigen)

  2. Geef de criteria voor het te vervaardigen notitieoverzicht aan. Als u niets invult, krijgt u een overzicht van alle niet afgehandelde notities te zien. Afhankelijk van hoe u het venster vult, zal uw overzicht met notities specifieker worden.
  3. Kies in het vensterlint voor groep Hulpmiddelen > Opties > Overzicht.
  4. Hieronder ziet u een voorbeeld een dergelijke lijst. Links bovenin ziet u de selectiecriteria terug:

    Venster Lijst Overzicht openstaande notities

    In de kop van het overzicht kunt u zien op welke selectiecriteria het overzicht is gebaseerd. In het overzicht worden alle geselecteerde notities gesorteerd op notitienummer. Per notitie wordt buiten de omschrijving ook aangegeven waar deze betrekking op heeft, bijvoorbeeld op een relatie, contract of schade.

Een notitieoverzicht kunt u ook vervaardigen vanuit het activiteitenoverzicht. Zie het onderwerp Tabblad Notities voor meer informatie.
Wilt u een notitieoverzicht voor één bepaalde relatie, dan kunt u ook een overzicht vervaardigen vanuit het venster Relatiegegevens. Zie het onderwerp Overzicht taken/notities.

Zie ook:

Notities gebruiken

Notitie toevoegen

Notitie wijzigen

Klantbeeld vanuit notitie

Notitie afhandelen

Notitie verwijderen