Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Toelichting venster Muteren dossier

Wanneer u een dossier aanmaakt of wijzigt, doet u dit in het venster Muteren dossier. Onder wijzigen van een dossier wordt ook verstaan: het toevoegen en verwijderen van documenten. Hoe u dit doet, leest u in de onderwerpen Nieuw dossier toevoegen of Dossiers wijzigen en raadplegen.

In dit onderwerp leest u een toelichting op de velden van dit venster. Het venster ziet er bijvoorbeeld als volgt uit:

Venster Muteren Dossier (stand. doss. Agerbeek)

Op het tabblad Dossier vindt u de volgende velden:

Veld

Omschrijving

Dossiernummer

Dit wordt door Scenario Assurantie toegekend.

Soort dossier

Hierin kunt u optioneel aangeven wat voor soort dossier het betreft. De keuzebox achter het veld Soort dossier kunt u zelf vullen. Als de door u gewenste optie nog niet in het keuzemenu voorkomt, kunt u deze via het snelmenu (rechter muisknop) van het veld Soort Dossier toevoegen.

Type dossier

Dit wordt gevuld aan de hand van het veld Soort dossier.

Omschrijving

Hierin kunt u een omschrijving aan het dossier geven die wordt weergegeven in het overzicht dossiers.

Behandelaar

Hier selecteert u de betrokken medewerker van de binnendienst, bijvoorbeeld de relatiebehandelaar.

Adviseur

Hier kunt u de betrokken medewerker van de buitendienst selecteren.

Actief

Hier kunt u aangeven of een dossier nog actief wordt gebruikt en in het dossieroverzicht getoond moet worden. U kunt later met het snelmenu Kies Selectiecriterium de inactieve dossiers zichtbaar maken. Deze worden wel getoond in het Totaaloverzicht en het Chronologisch overzicht.
Het is overigens wel mogelijk documenten in inactieve dossiers op te slaan.

Documenten

Hierin komt de inhoud van het dossier te staan. Als u het dossier toevoegt kunt u nog geen documenten toevoegen aan het nieuwe dossier. U moet eerst het nieuwe dossier opslaan.

Venster Muteren dossier, tabblad Bijzonderheden

Op het tabblad Bijzonderheden vindt u de volgende boxen:

Box

Toelichting

Gekoppeld aan

Hier ziet u aan welke gegevens (bestand) het dossier is gekoppeld. Er zijn drie mogelijke waarden:

  • Relatie
  • Contract
  • Schade

Aantekeningen

In deze box kunt u opmerkingen over het dossier typen.

Het venster Muteren dossier kent de volgende knoppen en functies:

Knoppen venster Muteren dossier

Functie

Toelichting

Extern document

Met deze functie voegt u een extern document aan het dossier toe. Een extern document is een document dat u nog niet in Scenario Assurantie heeft opgeslagen. Zie verder het onderwerp Extern document aan een dossier toevoegen.

Gekoppelde gegevens

Wanneer u op het tabblad Bijzonderheden in de box Gekoppeld aan een bestand selecteert, kunt u op deze knop klikken. U opent het venster met de gegevens van het geselecteerde bestand, bijvoorbeeld de relatiegegevens.

Taken

Hiermee opent u het venster Overzicht taken dossier. Daarin ziet u welke documenten aan het dossier gekoppeld zijn, en welke taken er aan een geselecteerd document zijn gekoppeld. Eventueel kunt u de taken direct afhandelen vanuit dit venster.

Toevoegen documenten

Zie het onderwerp Gekoppeld document toevoegen.

Scannen in zwart/wit

Deze functies zijn alleen beschikbaar bij de licentie DIS of Scannen.

Scannen in zwart/wit en Scannen in kleur gebruikt u om met standaardinstellingen een document direct in het dossier te scannen. Welke u moet gebruiken is afhankelijk van uw instellingen.

Gebruikt u Geavanceerd scannen, dan moet u voorafgaand aan het scannen enkele variabelen voor de scanner invullen.

Opties > Scannen in kleur

Opties > Geavanceerd scannen