Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Nieuw dossier toevoegen

Voor elke relatie, contract of schade bestaan in Scenario Assurantie standaard dossiers. Deze worden automatisch aangemaakt als een brief voor dit dossier wordt aangemaakt. U kunt zelf nieuwe dossiers toevoegen bij een relatie. In dit onderwerp is beschreven hoe u dit doet.

De werkwijze is voor alle soorten dossiers hetzelfde. In het voorbeeld is beschreven hoe een nieuw relatiedossier wordt gemaakt.

  1. Kies in het lint voor Start > groep Openen > Relatie.
  2. Selecteer de gewenste relatie.
  3. Klik op de knop Dossier.
    • Als het groene 'lampje' niet brandt, zijn er nog geen dossiers.
    • Zodra u op de knop Dossier klikt wordt het Standaarddossier aangemaakt.

    U komt in het venster Overzicht dossiers:

    Venster Overzicht dossiers (J Jansen)

    Meer informatie over dit venster vindt u in het onderwerp Toelichting venster Overzicht dossiers.

    Komt u in het venster Soort Overzicht: Totaaloverzicht, dan zijn uw bedrijfsgegevens ingesteld dat u direct in het totaaloverzicht komt. Zie het onderwerp Totaaloverzicht en chronologisch overzicht.

  4. Kies Toevoegen. Het venster Muteren dossier verschijnt:

    Venster Muteren Dossier (stand. doss. Agerbeek)

    Een toelichting op de velden van dit venster vindt u in het onderwerp Toelichting venster Muteren dossier.

  5. Selecteer in het veld Soort dossier de juiste waarde. Eventueel kunt u deze tabel aanvullen.
  6. Typ in het veld Omschrijving de naam van het dossier.
  7. In het veld Behandelaar kunt u een behandelaar van het dossier selecteren. Bijvoorbeeld de relatiebehandelaar. U mag het veld ook leeglaten.
  8. In het veld Adviseur selecteert u de medewerker van de buitendienst die bij dit dossier is betrokken. U mag het veld ook leeglaten.
  9. Plaats een vinkje in het veld Actief, zodat u het dossier in het overzicht ziet staan.
  10. Het dossier is automatisch gekoppeld aan de gegevens vanwaaruit u het dossier heeft aangemaakt. U kunt eventueel andere gegevens aan een dossier toevoegen. Zie het onderwerp Gegegens aan een dossier koppelen.
  11. Bewaar de gegevens.

U heeft het dossier aangemaakt. Nu kunt u documenten in het dossier plaatsen. Zie het onderwerp Documenten toevoegen of Documenten overhevelen naar ander dossier.