Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Campagnemanagement inrichten

Met Campagnemanagement heeft u het voordeel dat u zowel het verloop als het resultaat van de campagne kunt bijhouden.

U vereenvoudigt het beheren van de campagne door vooraf Scenario Assurantie goed in te richten. Dat betreft de onderstaande zaken. Zie ook het onderwerp Campagneproces.

  • Autorisatie

    U geeft per afdeling aan of de medewerkers die aan de afdeling zijn gekoppeld geautoriseerd zijn om een campagne aan te maken en te muteren. Zie het onderwerp Campagnes autoriseren.

  • Campagneresultaten inrichten

    U geeft zelf aan welke resultaten u wilt gebruiken voor een campagne. Hoe u dit inricht, leest u in het onderwerp Campagneresultaten definiëren.

  • Producten

    Een campagne kan voor een bepaald product van een maatschappij gevoerd worden. Met een ingericht product kunt u een contract direct invoeren bij een positieve reactie van uw relatie. U kunt een bestaand product gebruiken voor een campagne, of een nieuw product. Hoe u een product inricht leest u in het onderwerp Producten toevoegen aan een verzekeraar.

    Een product is niet verplicht in een campagne. Als u de campagne alleen gebruikt om een mailing te sturen, hoeft u geen product ingericht te hebben.

  • Brieven en e-mailberichten

    U kunt uw relaties voor een campagne per telefoon, e-mail of brief benaderen. De inhoud van de e-mail of de brief maakt u vooraf op. Het maken en/of wijzigen van lay-outs is beschreven in het onderwerp Brieven en e-mailberichten t.b.v. een campagne.

  • Selectie van de relaties

    Met de antwoorden op de vragen over de doelgroep (zie het onderwerp Campagneproces) maakt u vooraf een selectie. Met deze selectie bepaalt u welke relaties u voor de campagne aanschrijft. U kunt eventueel een bestaande selectie gebruiken. Het maken en/of wijzigen van selecties is beschreven in het onderwerp Selectie t.b.v. een campagne.

  • Planning

    Het traject van de campagne kunt u vastleggen in een planning met vervolgtaken. Om de campagne te managen koppelt u de planning aan de campagne. Hierover leest u meer in het onderwerp Planning t.b.v. een campagne. Als u campagnemanagement alleen gebruikt voor een mailing, hoeft u geen planning te maken.

  • Statistiekcode

    U meet het resultaat van de campagne met de statistiekcode. Deze wordt automatisch toegevoegd aan de contracten die naar aanleiding van de campagne worden afgesloten. Met selecties of de module Management Informatie vraagt u de gegevens over de afgesloten contracten met die code op. De statistiekcode is beschreven in het onderwerp Code Statistiek en Code Schade statistiek. Wanneer u geen gebruik maakt van Management Informatie, of de campagne alleen gebruikt om een mailing te versturen, hoeft u geen statistiekcode in te richten.