Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Productvervaardiging: instellingen aanpassen

Als u in het venster Aanmaken productaanvraag op de knop Bewerken klikt, wordt het venster Bewerken productaanvragen geopend. In dit onderwerp leest u hoe u met het bewerken van de productaanvraag de documenten die u met Scenario Assurantie aanmaakt kunt aanpassen en sturen.

Het venster ziet er als volgt uit:

Venster Bewerken productaanvraag

In het venster kunt u wijzigingen aanbrengen in algemene instellingen van het document, of de standaardinstellingen voor deze brief aanpassen.

  1. Controleer de instellingen.
  2. Pas de instellingen aan waar nodig.
    • Bovenin vindt u de algemene gegevens van het document. Alleen het veld Aanvraag kunt u aanpassen. Bij een e-mail is dit de tekst die wordt getoond in het veld Betreft en is het aan te bevelen hier een goede tekst te schrijven. Als de andere gegevens onjuist zijn, zult u de productaanvraag moeten annuleren.
    • Hieronder vindt u een aantal vinkvelden:

Plaats vinkje bij

Uitgevoerde actie

Aanmaken

Aanvraag

Aanmaken en Direct opmaken

Opmaken

Aanmaken, Direct opmaken en Bewerken

Bewerken

Aanmaken, Direct opmaken en Direct afdrukken

Afdrukken

Aanmaken, Direct opmaken en Bewerken en zelf afdrukken in Word

Bewerken en afdrukken

Wilt u de brief niet aanmaken dan haalt u alle vinkjes weg. Hiermee verwijdert u de productaanvraag. U annuleert de aanmaak van het document.

U kunt er ook voor kiezen om terug te keren naar het venster Aanmaken productaanvraag en vervolgens op Annuleren te klikken. Wanneer er meer produktaanvragen staan worden deze allemaal verwijderd. In dat geval is het verwijderen van alle vinkjes de beste optie.

  • Wanneer het veld E-mail is aangevinkt, wordt het document als e-mail verzonden. U kunt een document alleen als e-mail versturen wanneer bij de relatie een e-mailadres is ingevoerd en het veld Correspondentie via e-mail is aangevinkt.
  • In het veld Speciaal papier kunt u een afwijkende papiersoort opgeven.

    Is een afwijkende papiersoort geselecteerd, dan verschijnt bij het afdrukken de melding dat u de printer van ander papier moet voorzien.

  • De velden Dossiervorming en Alleen het kenmerk zijn uitgelegd in het onderwerp Dossiervorming
  • De velden Behandelaar en Contactpersoon zijn beschreven in het onderwerp Contactpersoon brief.
  • Als het document een brief via e-mail betreft, wordt het veld Verzenden naar gevuld met het standaard e-mail adres.
  1. U kunt hier eventueel een van de andere ingerichte e-mail adressen kiezen. Zie verder het onderwerp E-mail versturen. Ook kunt u een e-mail verzenden aan een relatie zonder vast e-mailadres, zie het onderwerp E-mail naar relatie zonder vast e-mailadres.
  2. Bewaar de wijzigingen. U keert terug in het venster Aanmaken productaanvraag.