Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Venster Muteren Schade Betrokkene

In dit onderwerp leest u over de velden van het venster Muteren Schade Betrokkene. Hoe u dit venster benadert, leest u in het onderwerp Tabblad Betrokkene. Het venster ziet er bijvoorbeeld als volgt uit:

Venster muteren schade betrokkene

Veld

Toelichting

Toon alle relaties

Dit veld is alleen beschikbaar als u in het veld Soort betrokkene kiest voor een betrokkene die aan de partij Schade instantie is gekoppeld. Zie hiervoor het onderwerp Soort betrokkene.

Als u een van deze soort betrokkenen kiest, ziet u alleen de relaties die al in uw administratie bekend zijn als een dergelijke soort betrokkene. Plaatst u een vinkje in het veld Toon alle relaties, dan ziet u ook de andere relaties.

Soort betrokkene

Dit veld geeft de rol van de betrokkene aan (bijvoorbeeld Bestuurder Getuige, Expert, Verzekeraar).

Als u kiest voor Agent of Verzekeraar, heeft u alleen keuze uit al in Scenario Assurantie ingerichte agenten, respectievelijk verzekeraars.

Let op!
Wanneer de betrokkene de tegenpartij is, selecteert u Partij. U kunt de lijst met betrokkenen aanpassen door in het veld te gaan staan en te kiezen voor Wijzigen of Toevoegen of door de werkwijze die is beschreven in het onderwerp Soort betrokkene te volgen.

Rol FISH

Dit veld is alleen toegankelijk wanneer u beschikt over de licentie FISH. Wanneer de schade betrekking heeft op een volmachtcontract, moet u in dit veld een optie selecteren.

Meer informatie hierover vindt u in het onderwerp FISH.

Keuze via

Met dit veld bepaalt u welke soort zoekterm u wilt gebruiken en hoe de gegevens in het Info-venster achter het veld Relatie gesorteerd moeten worden.

Relatie

Met behulp van de knop Alt + i Infoknop achter dit veld opent u het Info-venster. Hierin kunt u de betrokkene selecteren.

Wanneer de gewenste relatie niet voorkomt, kunt u met Toevoegen de relatiegegevens van de betrokkene vullen. Zie het onderdeel Relaties voor de werkwijze die u hierbij kunt volgen.

Let op!
Alleen wanneer u in het veld Keuze via de optie Naam, Kenmerk, Reg. nr. of Volledige naam heeft gekozen, krijgt u in het informatievenster achter het veld Relatie de mogelijkheid om een nieuwe relatie toe te voegen.

Omschrijving

Hier ziet u de inhoud van de Specificatie terug, als daarin rubrieken zijn opgenomen waarbij het veld Opnemen in overzicht is aangevinkt. Zie ook het onderwerp Tabel Soort betrokkene.

Klik op Specificatie om dit veld en andere gegevens te vullen. Welke dit zijn, hangt af van uw eigen inrichting van Scenario Assurantie.

Referentie

In dit veld vermeldt u de referentie die in de correspondentie met deze betrokkene wordt gebruikt, bijvoorbeeld het schadenummer van de maatschappij van de tegenpartij.

Als u dit veld vult voor de verzekeraar van de eigen partij, ziet u de gegevens (schadenummer maatschappij) terug op het veld Referentie Mij op het tabblad Algemeen van de schade. Zie ook het onderwerp Tabblad Algemeen van een schade.

Gironummer/

Banknummer

Hier vult u het giro- of bankrekeningnummer in van de betrokkene. Dit nummer moet wel ingevuld zijn bij het invoeren van de relatiegegevens. Zie daarvoor het onderwerp Tabblad Financieel.

  • Als de schadebetrokkene de verzekeringnemer is, dan wordt het rekeningnummer uit het contract automatisch overgenomen.
  • Als hier geen rekeningnummer is gevuld, wordt het rekeningnummer van de premiebetaler overgenomen.

Contactpersoon

Wanneer de betrokkene een instantie is (bijvoorbeeld een maatschappij), is het mogelijk dat er één of meer contactpersonen zijn ingevoerd. De contactpersoon voor deze schade kunt u hier selecteren met de knop Alt + i Infoknop achter het veld.

Type document

In deze box worden de documenten die aan deze betrokkene zijn gestuurd weergegeven. Bij het invoeren van de schade zal de box leeg zijn.

Over het corresponderen met een schade betrokkene leest u meer in het onderwerp Schadecorrespondentie.

Taken (Prioriteit)

Vanuit deze box kunt u taken invoeren, wijzigen (afhandelen) en raadplegen die betrekking hebben op de betrokkene. U kunt daarbij denken aan afspraken die u wilt agenderen of documenten die u moet toezenden. Zie het onderwerp Taken gebruiken.

Notities (Gebeld)

Vanuit deze box kunt u notities invoeren, wijzigen (afhandelen) en raadplegen die betrekking hebben op de betrokkene. Te denken valt aan telefoon- of gespreksnoties. Zie hiervoor het onderwerp Notities.