Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Campagneproces

Voor een campagne onderneemt u de onderstaande stappen. Deze stappen kunt u ook gebruiken voor het versturen van een mailing via campagnemanagement.

Voorbereiding

Bedenk wat u met de campagne wilt doen. Voor een uitgebreide commerciële actie, zie het onderwerp Commerciële actie voorbereiden.

  1. Selectie maken van de relaties of contractpartijen die u met de campagne wilt bereiken. Dit is uw doelgroep. Zie ook het onderwerp Selectie t.b.v. een campagne.
  2. Opmaken van de tekst lay-out voor de brief of e-mail. Zie het onderwerp Brieven en e-mailberichten t.b.v. een campagne.

    Denk hierbij ook aan het tijdig (laten) maken van eventuele (gedrukte) bijlagen.

  3. Als de campagne een nieuw product betreft: het product inrichten bij de verzekeraar. Voor de campagne hoeft u geen extra gegevens aan producten toe te voegen. Zie verder het onderwerp Producten toevoegen aan een verzekeraar.
  4. Als u een workflow wilt koppelen aan de campagne, maakt u hier een planning voor aan. Zie het onderwerp Planning t.b.v. een campagne.
  5. Als u met de module Management Informatie werkt, richt u een statistiekcode in voor de campagne.

    Wanneer u campagnemanagement gebruikt voor een mailing zonder gekoppeld product, slaat u deze stap over. Hoe u de statistiekcode inricht, leest u in het onderwerp Code Statistiek en Code Schade statistiek.

Uitvoering

Na de voorbereiding definieert u de campagne:

  1. Kies in het Dashboard voor de grote variant van de widget Campagnes en klik op de knop Nieuwe campagne.

    Alternatief kunt u in het lint kiezen voor Relatie > groep CRM > Campagne. In het venster Overzicht campagnes kiest u voor Toevoegen campagne.

  2. Vul de gegevens op het tabblad Campagnedefinitie in. Zie het onderwerp Campagne toevoegen.
  3. Kies voor groep Campagne > Uitvoeren selectie.
  4. Activeer het tabblad Campagneresultaat en controleer de gegevens. Zie ook het onderwerp Geselecteerde relatie in een campagne.
  5. Kies voor groep Campagne > Genereren mailing.
  6. Verzend de eventuele mailing vanuit Bureau > groep Correspondentie > Uitgaand.
  7. Informeer uw medewerkers over de campagne, vanaf nu zal deze zichtbaar zijn bij het aanmaken of muteren van contracten. Zie het onderwerp Reacties op de campagne.

Afhandeling

Hierna wacht u op respons van uw relaties. U kunt de campagneresultaten bekijken. Wanneer u de campagne uitsluitend heeft gebruikt om een mailing te versturen, kunt u de campagne direct afhandelen, zie het onderwerp Campagne afhandelen.

  1. Verwerk de reacties op de campagne. Zie het onderwerp Reacties op de campagne.
  2. Bekijk de tussentijdse resultaten. Zie het onderwerp Tussentijds resultaat van de campagne.
  3. Rappeleer eventueel. Zie het onderwerp Rappel.
  4. Wanneer de einddatum van de campagne is bereikt, rond u de campagne af, zie het onderwerp Campagne afronden.