Campagneproces
Voor een campagne onderneemt u de onderstaande stappen. Deze stappen kunt u ook gebruiken voor het versturen van een mailing via campagnemanagement.
Voorbereiding
Bedenk wat u met de campagne wilt doen. Voor een uitgebreide commerciële actie, zie het onderwerp Commerciële actie voorbereiden.
- Selectie maken van de relaties of contractpartijen die u met de campagne wilt bereiken. Dit is uw doelgroep. Zie ook het onderwerp Selectie t.b.v. een campagne.
- Opmaken van de tekst lay-out voor de brief of e-mail. Zie het onderwerp Brieven en e-mailberichten t.b.v. een campagne.
Denk hierbij ook aan het tijdig (laten) maken van eventuele (gedrukte) bijlagen.
- Als de campagne een nieuw product betreft: het product inrichten bij de verzekeraar. Voor de campagne hoeft u geen extra gegevens aan producten toe te voegen. Zie verder het onderwerp Producten toevoegen aan een verzekeraar.
- Als u een workflow wilt koppelen aan de campagne, maakt u hier een planning voor aan. Zie het onderwerp Planning t.b.v. een campagne.
- Als u met de module Management Informatie werkt, richt u een statistiekcode in voor de campagne.
Wanneer u campagnemanagement gebruikt voor een mailing zonder gekoppeld product, slaat u deze stap over. Hoe u de statistiekcode inricht, leest u in het onderwerp Code Statistiek en Code Schade statistiek.
Uitvoering
Na de voorbereiding definieert u de campagne:
- Kies in het Dashboard voor de grote variant van de widget Campagnes en klik op de knop Nieuwe campagne.
Alternatief kunt u in het lint kiezen voor . In het venster Overzicht campagnes kiest u voor Toevoegen campagne.
- Vul de gegevens op het tabblad Campagnedefinitie in. Zie het onderwerp Campagne toevoegen.
- Kies voor .
- Activeer het tabblad Campagneresultaat en controleer de gegevens. Zie ook het onderwerp Geselecteerde relatie in een campagne.
- Kies voor .
- Verzend de eventuele mailing vanuit .
- Informeer uw medewerkers over de campagne, vanaf nu zal deze zichtbaar zijn bij het aanmaken of muteren van contracten. Zie het onderwerp Reacties op de campagne.
Afhandeling
Hierna wacht u op respons van uw relaties. U kunt de campagneresultaten bekijken. Wanneer u de campagne uitsluitend heeft gebruikt om een mailing te versturen, kunt u de campagne direct afhandelen, zie het onderwerp Campagne afhandelen.
- Verwerk de reacties op de campagne. Zie het onderwerp Reacties op de campagne.
- Bekijk de tussentijdse resultaten. Zie het onderwerp Tussentijds resultaat van de campagne.
- Rappeleer eventueel. Zie het onderwerp Rappel.
- Wanneer de einddatum van de campagne is bereikt, rond u de campagne af, zie het onderwerp Campagne afronden.
|